konfirmand
3 gaveidéer til konfirmanden
29. July 2021
Sluk for skærmen – her er inspiration til sjove offline aktiviteter
30. August 2021
Show all

Guide: Sådan kommer du i gang med at træne igen

Har du mistet motivationen til at komme afsted til træningen? Bare rolig. Dette sker til tider for mange mennesker. Nogle gange kan de gå super godt, hvor man regelmæssigt kommer afsted, med masser af energi. Andre gange, så kan man føle sig træt og uoplagt. Det er altid vigtigt at mærke efter, hvad kroppen siger. Men nogle gange kan det også være der blot skal et lille skub til. Læs her, hvordan du kommer i gang igen.

Sæt overskuelige mål

Lidt har også ret. Du behøver ikke sætte dig for at absolut skal afsted fem gange over de næste syv dage. Dét kan blive uoverskueligt. I stedet, kan du plotte træningen ind i din kalender, på dage hvor du har bedre tid end andre. Er der noget tidspunkt på dagen du har mere energi til at komme afsted, så er det en fordel at vælge det.

Et andet godt tip er at finde dig en træningsmakker. Nogle mennesker føler sig mere ’tvunget’ til at komme afsted, hvis der er en anden person, som er afhængige af dem.  Det kan også være en idé at melde sig på et hold. Så er man på en måde også bundet af en aftale og ved, at man skal afsted.

Hvis du er en af dem som får ondt i musklerne efter træning, så kan du anskaffe dig en massagepistol. Den kan være med til at afhjælpe de trætte muskler, så du atter kan komme afsted til træning igen. Hvis du vil se billig massagepistol her, så klik på linket. En massagepistol kan også være effektiv, hvis du har haft en lang dag på job eller siddet ved computeren hele dagen.

Skulle du stadig have nogle trætte ømme muskler efter gårsdagens træning, så kan du også med fordel prøve at lave strækøvelser.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *