Nyt website til din virksomhed?
24. April 2019
Bitcoints: Alt, du behøver at vide om fremtidens valuta
17. July 2019
Nyt website til din virksomhed?
24. April 2019
Bitcoints: Alt, du behøver at vide om fremtidens valuta
17. July 2019
Show all

Det rette regnskabsprogram til din virksomhed

Shopping Internet Digital Connection Networking Concept

(sponsoreret indhold)

Oversigt over must-have freeware til den voksende virksomhed

Det er i forvejen en bekostelig affære at starte en ny virksomhed op fra bunden, og uanset hvilken branche, du befinder dig indenfor, så er den nyeste software næsten altid et krav. Men at købe sig adgang til softwarens licenser og opdateringer kan give enhver start-up’er modløshed over de røde tal på bankkontoen.

Selvfølgelig skal du investere i den rette professionelle software, som dit erhverv hviler på – du skal selvsagt ikke nøjes med freeware såsom Gimp (et billedredigeringsprogram), hvis du er grafiker! Men når man giver sig i kast med at starte en mindre virksomhed op, kan man hurtigt få brug for en helt håndfuld programmer, der kan klare hverdagens praktiske behov – fra regnskab til visuelt layout på nyhedsbreve og SoMe-opslag.

Flydende tekstbehandling – uanset om du er Mac-menneske eller PC-man

Noget, som enhver virksomhed, og privatperson, har behov for er selvfølgelig en Office-softwarepakke: Tekstbehandling, regneark, powerpoint og så videre er en helt central funktion på din arbejdscomputer. Men med en pris på op til 1000 kroner for en erhvervsudgave af den nyeste Microsoft Office-pakke, er det højst sandsynligt nogle andre praktiske ting, du har lyst til at prioritere i budgettet.

Det kan du heldigvis gøre med god samvittighed, for der findes en god håndfuld gratis Office-software, som har næsten de samme funktioner i de specifikke programmer. Er du nybegynder inden for gratis software (og så kaldet freeware), kan du ved en søgning hurtigt finde et bredt udvalg. Her vil vi særligt anbefale OpenOffice som både kan anvendes af Mac-brugere og PC-brugere, hvilket bl.a. gør firmaets interne arbejde nemmere, hvis I bruger forskellige computertyper.

Styr på regnskabet

Som grunder af en ung virksomhed, og særligt, hvis du er uden tidligere erfaring, kommer regnskabsarbejdet som en stor, ny opgave. Det kan dog betale sig i tilbage, både i fremtiden og nu, hvis du sætter tid af til at lære de basale regler og fradrag indenfor jeres branche at kende – og ikke mindst tager revisorhatten på selv i det daglige.

Med en gratis app til regnskab kan du løbende holde styr på udgifter og fakturaer i det daglige – både via app og online fra computeren. Så bliver det ikke nemmere, og du slipper for ubehageligt rod i regnskaberne, både hver måned og ikke mindst ved årsregnskabet.

Lækkert layout

Enhver virksomhed får nu og da brug for at lave og printe visuelt materiale – uanset om det gælder plakater, visitkort og flyers, infografik til powerpoints og hjemmeside, eller billedredigering til SoMe-platform, nyhedsbrev eller hjemmeside. Der findes mange gratis eller billige abonnementer på software, der fokuserer på billedbehandling og grafik, men ikke alle er lige brugervenlige eller har et stort nok udvalg af skrifttyper, baggrunde og redigerings redskaber. Lave derfor research inden du går videre med det. Er I flere medarbejdere, der sidder med denne type arbejde kan det også være en idé at gå efter en onlineplatform.

Herfra vil vi derfor anbefale det gratis Canva.com, der er et utroligt brugervenligt online redskab til alverdens grafiske såvel som mere tekstorienterede opgaver. Her finder du massevis af inspirerende og tjekkede layouts, der er lige til at udfylde, hvis det skal gå hurtigt.

Comments are closed.