Sådan gør du livet som selvstændig mere effektivt
8. March 2019Øg din effektivitet på hjemmekontoret
14. March 2019(sponsoreret indhold)
I de gode gamle dage, så havde alle hjem en fastnet telefon, som var forbundet med det store kabelnetværk som TDC i sin tid fik udbygget. Denne infrastruktur fungerer den dag i dag stadig fremragende og dem der bruger en fastnet telefon får et mere klart signal end os der bruger mobil telefoner, fordi denne forbindelse er mere stabil igennem kablerne. Men uanset hvordan vi vender og drejer den, så kommer fastnet telefonen ikke til at være en del af vores fremtid, da den simpelthen er så gammel og ikke fremtidssikret. Det er bare lettere at bruge en mobil som du kan tage med rundt i stedet for at have ubesvarede opkald bare fordi man ikke er hjemme på adressen hvor telefonen befinder sig.
Men hvad gør man hvis man gerne vil beholde denne bordtelefon men ønsker en mere moderne måde at få sin telefoni igennem? Og hvad hvis man også ønsker at styre telefonien på sin computer? Så er VOIP telefoni svaret!
Hvad er VOIP?
VOIP er Voice over IP og består af en telefon som er koblet op på dit internet eller nærmere din ’’internet provider’’ som IP står for. Det betyder også at du ikke længere skal bruge din fastnet telefon, og du faktisk kan få dit fastnet hoved nummer op i skyen og derved kan tages på flere telefoner end den ene du førhen tog telefonen på. Når du bruger din telefon over internettet, så skal du naturligvis også have en relativ stabil forbindelse, og gerne over 10 Mbit, selvom de fleste dog har mere end det i dag. Tjek siden her ud: https://xn--vrvl-hra.dk/artikler/hvor-hurtigt-internet-skal-jeg-bruge/ hvis du vil vide hvor hurtigt dit internet skal være, hvis du også bruger internettet til andre formål som eksempelvis streaming eller lignende.
Se også her hvordan voip bruges: https://www.youtube.com/watch?v=XuN9TOXwL1E
Hvem kan bruge VOIP?
VOIP kan bruges af alle, og særligt virksomheder begynder at bruge denne nye slags teknologi og telefoni da det er mere praktisk for de fleste virksomheder. Der er altså bare smartere at kunne dele receptionistrollen ud på flere medarbejdere og derved give flere ansvaret for at tage telefonens hovednummer. Det er trods alt ikke særligt smart at der kun er en enkelt medarbejder der skal tage telefonen, hvis der er 10 der ringer på én gang. Så vil de 9 af dem nemlig få afvide at telefonen er optaget og at de skal ringe på et andet tidspunkt. Dette kan gøre at du taber kunder og omsætning, fordi disse kunder ikke føler at de er blevet taget ordentligt imod.
Hvad koster det?
VOIP er relativt billigt i drift og her betaler man som regel en minut takst som er meget lav. Derfor kan du også forvente at din regning bliver meget billigere ved at skiftet til VOIP telefoni. Men det koster dog ofte mellem 10 og 30.000 at få sat et rigtigt VOIP anlæg op til de lidt større virksomheder, så det kan godt betale sig at tage på jagt efter nye udbydere.